Standpunten

Integratie en discriminatie

PvdA Duiven wil dat iedereen in een veilige omgeving en in vrijheid hun geloof of levensovertuiging kan volgen. Wij staan achter alle organisaties waar mensen activiteiten organiseren om zelfredzaamheid van mensen te vergroten.

Discriminatie en/of belediging in de gemeente Duiven, waar en in welke vorm dan ook, is niet toelaatbaar. Wij zetten daarom in op lokale voorlichtingsprogramma’s die op scholen en op (sport)verenigingen gegeven worden. Discriminatie, bijvoorbeeld op basis van handicap, geslacht of nationaliteit, kan bij een meldpunt worden gemeld.

PvdA Duiven zet zich in voor een LHBTIQ-vriendelijke samenleving en zal pleiten dat de gemeente Duiven aansluit bij Workplace Pride.

Kortom:

• Discriminatie en/of belediging, waar en in welke vorm dan ook, is niet toelaatbaar.
  • Discriminatie, bijvoorbeeld op basis van handicap, geslacht of nationaliteit, kan bij een meldpunt worden gemeld.
  • De gemeente gaat zich actief inzetten om voor een LHBTIQ-vriendelijke gemeente te worden en sluit zich aan bij Workplace Pride.

#zelfredzaamheid #LHBTIQ-vriendelijk #discriminatie